Palvelumme

Laadukasta osteopatiaa Lappeenrannassa

Kärsitkö selkä-, niska- ja hartiakivuista? Vaivaako stressi, unettomuus tai huimaus? Osteopatia voi tarjota avun kaikkiin näihin vaivoihin.

Otan asiakkaita vastaan Lappeenrannassa kahdessa eri toimipisteessä.

Mihin vaivoihin osteopatia auttaa?

Menetelmä soveltuu monenlaisten ongelmien hoitoon. Osteopatia auttaa tuki- ja liikuntaelinongelmiin sekä kehon ja mielen tasapainoon. Säännöllinen hoito ehkäisee vaivojen syntymistä ja yhä useampi käy vastaanotolla myös ilman varsinaista vaivaa.

• Akuutit ja krooniset kipu- ja särkytilat
  • Iskiaskivut
  • Ryhtiongelmat ja rasitusvammat
  • Puutuminen ja tunnottomuus
  • Nivelten ja nikamien jäykkyys
  • Huimaus, migreeni ja päänsärky
  • Purentavirheet
  • Stressi, unettomuus ja masennus
  • Lasten kasvukivut, ylivilkkaus ja vatsavaivat

Parempaa joustavuutta ja liikkuvuutta

Osteopaattinen hoitomenetelmä tähtää kehon sisäiseen tasapainoon ja luonnolliseen liikkuvuuteen. Osteopatia on manuaalinen hoitomuoto, joka edistää kehon puhdistumista kuona-aineista, parantaa ryhtiä, vähentää kehon jännittyneisyyttä sekä lisää hoidettavan itsetuntemusta. Tavoitteena on lisätä kehon joustavuutta, liikkuvuutta ja kohentaa ryhtiä, jolloin elimistön hermotoiminta ja verenkierto toimivat mahdollisimman optimaalisesti.

Yksilöllistä hoitoa asiakasta kuunnellen

Osteopatian avulla voidaan hoitaa lähes kaikkia kehon ongelmia. Hoito sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille ihmisille, ja hoitotekniikka valitaan asiakkaan ongelman, terveydentilan ja iän mukaan.
Hoito alkaa aina haastattelulla, jonka aikana selvitetään asiakkaan tilanne sekä mahdolliset sairaudet, leikkaukset, lääkitykset sekä aiemmat loukkaantumiset. Samalla tutkitaan ryhti, kehon asento ja liikerajoitteet.

Hoitokerrat

Hoidon aikana sopivin asustus on alusvaatteet tai löysähköt päivävaatteet.

Akuutit kiputilat lievittyvät yleensä jo ensimmäisellä kerralla, mutta useissa tapauksissa vaaditaan 1—5 kertaan. Kroonisissa kiputiloissa suositellaan 5—10 käyntikertaa. Jos työ tai harrastukset rasittavat kehoasi, niin käyntikertoja suositellaan säännöllisesti esimerkiksi kerran kuussa.

Hoitomenetelmät- ja tekniikat

Osteopatiassa käytettyjä hoitomenetelmiä ja -tekniikoita ovat muunmuassa:

• Klassinen osteopatia, ns. pitkän vipuvarren menetelmä
  • HVL-tekniikka, MET-musculus energia tekniikka sekä ns. Stillin tekniikka
  • Craniaali / Biodynaaminen osteopatia
  • Kinesioteippaus
  • Klassisen osteopatian hoitomuotoja: perusviritys, konstituutio- , yleis- ja rytminenhoito
  • Muita perustekniikoita ovat pehmytkudoskäsittely, artikulaatio, mobilisaatio, manipulaatio ja kuuntelutekniikka

Hoitoreaktiot

Hoitoreaktiot ovat oleellinen osa itseparanemisprosessia. Erityisesti kroonisissa sairauksissa, kun kehoon on kertynyt runsaasti kuona-aineita. Tällaisissa tapauksissa oireet voivat tilapäisesti lisääntyä ensimmäisellä kerralla päiväksi tai pariksi, mikä on merkki siitä, että hoito on ollut tehokasta. Hoidon jatkuminen on tärkeää, jotta loputkin kuona-aineet poistuvat mahdollisimman perusteellisesti.

Hinnasto

Osteopaattinen hoitokerta